I Przyjaciół przywitać czas, przedszkole wita nas !
Powitanie nowych dzieci w obrębie grupy, zapoznanie nauczycielem, nową salą.
Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi.
Wspomaganie dzieci w budowaniu dobrego samopoczucia w grupie i w przedszkolu.
Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
Przypomnienie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji.
II W moim domu nie nudzi się nikomu,
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę- poznamy barwy podstawowe i pochodne.
Książki – będziemy rozwijać pozytywny, pełen ciekawości stosunek do książek i literatury dla dzieci.
Kształtować będziemy zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy.
Rozwijać będziemy poczucie odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu; sali, łazience czy szatni.
III Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
Przyjazne zielone światło -utrwalać będziemy nawyk przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Uświadomimy sobie jak ważne jest przestrzeganie zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
Poszerzymy słownictwo i wiedzę z zakresu zasad ruchu drogowego.
„Okrągłe na okrągło”- ćwiczenie grafomotoryczne figury geometrycznej (koło);
IV Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.
Sekrety pachnącego mydełka – pogłębimy wiedzę o tym, co jest potrzebne do mycia.
Zdrowy uśmiech- porozmawiamy o zdrowiu i jak nazywa się lekarz specjalista leczący zęby.
Rozwiniemy pozytywny stosunek do zabiegów higienicznych, będziemy wdrażać się do większej samodzielności.
Porozmawiamy co znaczy schludny i estetyczny wygląd.