1. Opowieści złotej jesieni.
• Utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku.
• Zapoznanie z popularnymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w parku i w lesie.
• Uwrażliwienie na piękno przyrody w okresie jesieni.
• Uświadomienie konieczności ochrony przyrody.
• Pogłębienie wiadomości na temat zjawisk pogodowych charakterystycznych dla bieżącej pory roku.
2. Owoce, jarzynki – kolorowe witaminki.
• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw.
• Uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia.
• Wyodrębnianie i nazywanie elementów budowy roślin oraz wskazywanie części jadalnych.
• Doskonalenie umiejętności dokonywania klasyfikacji oraz wyodrębniania podzbioru.
• Zrozumienie podstawowych zasad przydatnych podczas kupowania i sprzedawania towarów.
3. Jesienne spacery.
• Dostrzeganie zmian w przyrodzie charakterystycznych dla wczesnej i późnej jesieni.
• Wzbogacenie słownika czynnego o pojęcia związane z poznawaniem świata przyrody.
• Uświadomienie potrzeby chronienia przyrody przez różnorodne działania, m.in. zakładanie rezerwatów, parków narodowych.
• Zrozumienie procesów i zmian zachodzących w roślinach w związku z przygotowaniem do zimy.
• Wzbudzenie przeżyć estetycznych w kontakcie z przyrodą i sztuką.
• Doskonalenie umiejętności konstruowania i rozgrywania gier planszowych.
4. Piękno jest wszędzie.
- Rozwijanie zdolności przeżywania piękna w kontakcie ze sztuką i naturą.
• Uwrażliwienie dzieci na piękno i estetykę w najbliższym otoczeniu.
• Gromadzenie artystycznych i estetycznych doświadczeń pozwalających kształtować własny gust i wyczucie dobrego smaku.
• Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze.
• Uświadomienie konieczności dbania i szanowania dóbr naturalnych i materialnych w otoczeniu człowieka.
• Kształcenie krytycznego stosunku do wszelkich przejawów wandalizmu czy działania na szkodę przyrody.
5. Dzieła sztuki wokół nas.
- Dostrzega piękno i różnorodność architektury, poznaje przykłady pięknych obiektów z rodzinnej miejscowości, regionu.
- Wskazuje istotne różnice między obrazami, rzeźbami wykonanymi różnymi technikami.
- Rozwija umiejętność dzielenia się spostrzeżeniami, wrażeniami, emocjami odczuwanymi pod wpływem oglądania dzieł malarskich, rzeźby, architektury i słuchania muzyki instrumentalnej.Rozumie znaczenie estetyki w najbliższym otoczeniu, konieczność szanowania wytworów sztuki i przeciwstawiania się wszelkim przejawom wandalizmu.
- Poznaje własne możliwości i uzdolnienia, odczuwa radość tworzenia.
- Wzbogaca wiedzę na temat form teatralnych, uczestniczy w zabawach inscenizacyjnych posługując się różnymi środkami wyrazu.