I.Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
• Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja – świat przyrody (gromadzenie wiadomości na temat owoców);
• Kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
• Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych (uwrażliwienie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
• Kształtowanie aspektu liczby naturalnej;
• Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno-kulturalnych
2 Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
• Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
• Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
• Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
• Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem (zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
• Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu
3 L iście malowane, pod drzewami rozsypane.
• Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
• Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
• Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
• Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
• Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce
4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie.
• Poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
• Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
• Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
• Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
• Zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych (rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy