Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad
I. Jesienne eksperymenty
• Wzbogacenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i pogodowych charakterystycznych dla jesieni
• Poszerzenie wiadomości na temat roli wiatru w przyrodzie i sposobów jego wykorzystania przez człowieka
• Kształcenie postaw proekologicznych związanych z oszczędnym i racjonalnym gospodarowaniem zasobami wody
• Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas wykonywania doświadczeń przyrodniczych i prostych eksperymentów
• Uświadomienie, jakich rzeczy nie należy robić bez zgody i kontroli osoby dorosłej
• Wzbogacenie słownictwa umożliwiającego opisywanie zjawisk atmosferycznych i pogodowych
• Porównywanie liczebności zbiorów przez przeliczanie i grupowanie w pary
II. Jestem Polakiem i Europejczykiem
• Nabywanie świadomości narodowej oraz wzbudzanie uczuć patriotycznych
• Rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju
• Rozumienie znaczenia i odczuwanie szacunku dla symboli narodowych
• Kształcenie zmysłu estetycznego i wrażliwości w kontakcie z kulturą, sztuką ludową i muzyką
• Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy
• Poznanie podstawowych informacji na temat krajów Unii Europejskiej
• Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
III. Zwierzęta jesienią
• Wzbogacenie i usystematyzowanie wiadomości na temat wybranych gatunków zwierząt oraz ich sposobu przygotowywania się do zimy
• Rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie przyrody związanych z aktualną porą roku
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na różne kryteria związane z systematyką czy ich trybem życia
• Uświadomienie zasad zachowania i bezpieczeństwa, jakich należy przestrzegać podczas pobytu w lesie
• Wzbogacenie pojęć i słownictwa z zakresu omawianej tematyki
• Rozwijanie zainteresowania badaniem i obserwowaniem przyrody przy zachowaniu zasad nieingerowania w obserwowane środowisko
IV. Szanujmy się wzajemnie
• Kształtowanie zdolności do empatii oraz umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi
• Budowanie wzajemnego zaufania, poczucia bezpieczeństwa i wsparcia w grupie rówieśniczej
• Stwarzanie okazji sprzyjających kształceniu komunikacji lub mówienia o sobie
• Poznawanie sposobów radzenia sobie z napięciami emocjonalnymi i panowania nad różnego rodzaju emocjami
• Wczuwanie się w powierzone role i odczuwane emocje w scenkach pantomimicznych
• Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby