LISTOPAD w gr 4
Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
• Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
• Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych;
• Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości);
• Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
• Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności;
• Kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych.
Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
• Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu;
• Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
• Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych;
• Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
• Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
• Wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną, a potem jeszcze na inną.
Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
• Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym);
• Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
• Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;
• Wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń;
• Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki);
• Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemetodycznych.
Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
• Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych;
• Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie;
• Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny);
• Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
• Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
• Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych;
• Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze , chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej.