1. Zimowy czas – zabawy.
•Poprawnie buduje dłuższe wypowiedzi w czasie przyszłym.
• Rozpoznaje produkty spożywcze za pomocą różnych zmysłów.
• Ustala położenie elementów na kartce.
• Utrwala wiedzę na temat pór roku i ich cykliczności.
• Zgodnie współpracuje z dziećmi podczas gier, zajęć i prac plastycznych.
2. Mierzymy czas.
• Kształtowanie umiejętności dostrzegania i odtwarzania rytmu, powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.
• Rozwijanie świadomości rytmicznej organizacji czasu.
• Poszerzenie zasobu słownictwa i pojęć związanych z mierzeniem, określaniem czasu.
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku.
• Doskonalenie umiejętności stosowania technik twórczego myślenia i rozwijanie wyobraźni podczas działania i zabaw słownych.
• Uświadomienie konieczności racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil.
• Kształtowanie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów w różnych sytuacjach zadaniowych.
3. Zawsze pamiętam o babci i dziadku.
• Wzmacnianie więzi emocjonalnych z najbliższymi członkami rodziny.
• Zachęcanie dzieci do podtrzymywania rodzinnych zwyczajów i tradycji.
• Rozbudzanie empatii i uczenie właściwego reagowania na emocje i potrzeby innych.
• Kształcenie gotowości do niesienia pomocy i respektowania prawa do wypoczynku najbliższych.
• Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – budowania dialogu, wywiadu, rozmowy.
• Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec osób starszych.
4. W poszukiwaniu mądrości.
• Okazywanie szacunku autorytetom moralnym i intelektualnym.
• Dostrzeganie cech charakteru sprzyjających rozwijaniu zdolności i talentów.
• Wdrażanie do szukania i korzystania z różnorodnych źródeł wiedzy.
• Doskonalenie umiejętności dokonywania oceny postępowania innych i odróżniania spraw ważnych od błahych.
• Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmów, których podstawą jest umiejętne słuchanie innych i poprawne wyrażanie własnych myśli.
• Rozwijanie wiary we własne możliwości oraz wytrwałości w dążeniu do celu i umiejętności planowania działań.