I Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami.
Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
II Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
III Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
Nauczymy się nowych piosenek i wierszy dla babci i dziadka
IV Co marzenie, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
Dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych.
Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.