1. Nasze zwierzęta.
Dziecko:
– klasyfikuje zwierzęta odpowiednio do środowiska, w którym żyją,
– czyta z pomocą lub samodzielnie proste wyrazy,
– wykazuje empatyczny stosunek do świata przyrody i rozumie konieczność chronienia zwierząt i respektowania
ich praw,
– formułuje zasady kodeksu, prawidłowo budując zdania,
– zdobywa dalsze doświadczenia w zakresie porównywania długości i wykorzystywania prostych narzędzi
pomiaru,
– koncentruje uwagę podczas słuchania dłuższych utworów literackich; dokonuje oceny postępowania bohaterów
i rozumie, że nie należy pochopnie rzucać oskarżeń,
– nabiera odpowiedniego stosunku do zwierząt jako istot żywych, które mają swoje potrzeby i uczucia,
– wykorzystuje lupę w celu obserwacji; porównuje i opisuje fakturę materiałów.
2. Ważna sprawa – odpowiedzialność.
Dziecko:
– kojarzy symbole z odpowiednimi porami roku,
– uczy się wzajemnego zaufania i odpowiedzialności za drugą osobę,
– wyodrębnia przedmioty wykonane z drewna oraz określa kierunki na kartce,
– dostrzega wartości i cechy powodujące, że można na kimś polegać
– poznaje zapis graficzny głoski „g”,
– dostrzega zjawiska pogodowe i przyrodnicze charakterystyczne dla przedwiośnia,
– szuka zmian w przyrodzie świadczących o przedwiośniu,
– wykazuje zainteresowanie czytaniem i wykorzystuje zapis symboliczny w celu przekazania informacji,
– wyznacza wynik dodawania, odczytuje zapis matematyczny dodawania.
3. Oznaki wiosny.
Dziecko:
– uczestniczy w systematycznym rejestrowaniu zjawisk pogodowych, posługując się zapisem symbolicznym,
– rozwija kreatywność podczas wyobrażania sobie i opisywania obrazów z chmur,
– poznaje niektóre ptaki chronione i rozumie konieczność ich ochrony,
– rozumie, dlaczego ptaki migrują w określonych porach roku,
– wymienia zwierzęta, które zapadły w sen zimowy; poznaje podstawowe zasady klasyfikowania zwierząt,
– poznaje budowę kwiatów i roślin,
– obserwuje kiełkowanie nasion fasoli,
– dostrzega znaczenie wody dla życia roślin i zwierząt; wie, na czym polega krążenie wody w przyrodzie,
_ porównuje liczebność zbiorów stosuje znaki „<”, „>”.
4. Ekologiczny świat.
Dziecko:
– poznaje zasadę działania recyklingu,
– rozumie potrzebę segregowania śmieci,
– uczy się segregować odpady do odpowiednich pojemników zgodnie z przyjętym oznaczeniem kolorystycznym,
– zna ikony symbolizujące recykling,
– rozwija wrażliwość muzyczną oraz wyczucie rytmu, wygrywając i tworząc proste układy rytmiczne,
– rozpoznaje i nazywa ziarna różnych roślin, porównuje ich wygląd,
– samodzielnie układa zadania z treścią,
– kształci umiejętności wokalne, rozwija pamięć, koncentrację i poczucie rytmu,
– uczy się używania zwrotów grzecznościowych i właściwego zachowywania się podczas zakupów,
– poznaje zasady funkcjonowania sklepu oraz pracę sprzedawcy,
5. Wiosna, wiosenka.
Dziecko:
− wypowiada się na temat prowadzonych obserwacji,
– wymienia charakterystyczne cechy wczesnowiosennej pogody,
– odczytuje piktogramy pogodowe,
– wciela się w rolę prezentera pogody,
– naśladuje dźwięki przyrody, korzystając z dostępnych instrumentów, rozwija wyobraźnię muzyczną
– wie, jakie kwiaty kwitną na wiosnę i co jest potrzebne do ich wzrostu,
– potrafi wymienić wczesnowiosenne rośliny chronione i rozumie potrzebę podejmowania działań ochronnych; dba
o kwiaty w przedszkolnym ogródku i hodowle w kąciku przyrody,
– rozpoznaje małą i wielką literę „ł”
– rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodnicze,
– zna czynności podejmowane przez ptaki wczesną wiosną, ich ciekawe zwyczaje związane z wiciem gniazd.