Historia ukryta w legendach.
Dziecko:
· Wzbogaca wiedzę o własnym kraju.
· Zapoznaje się w wybranymi regionami Polski oraz ich historią, tradycjami
i legendami.
· Dostrzega piękno i różnorodność architektury oraz poznaje charakterystyczne
miejsca i zabytki wybranych miast.
· Wzmacnia więzi z rodzinną miejscowością i własnym regionem.
· Dostrzega sekwencje rytmiczne i potrafi kontynuować rozpoczęty rytm
· Utrwala znajomość figur geometrycznych oraz umiejętność dekodowania informacji przedstawionych symbolicznie.
· Uważnie słucha czytanych tekstów literackich.
· Potrafi inscenizować polskie legendy.
Radosna Wielkanoc.
Dziecko:
· Poznaje niektóre symbole oraz obyczaje własnego regionu związane ze świętami wielkanocnymi.
· Doskonali umiejętność skupiania uwagi i poprawnego formułowania wypowiedzi.
· Rozwija wrażliwość estetyczną podczas podejmowania różnorodnych działań plastycznych.
· Wzmacnia więzi emocjonalne z rodziną oraz uświadamia znaczenie rodzinnych spotkań
· Kultywuje tradycję zakładania hodowli owsa i rzeżuchy w celu ozdabiania świątecznego stołu.
· Potrafi posiać nasiona i wie, jakie warunki są potrzebne roślinie do rozwoju.
· Uczy się deklamowania wierszy z zastosowaniem odpowiedniej modulacji głosu
i intonacji.
Świat do odważnych
Dziecko:
· Doskonali umiejętności odczytywania, nazywania i wyrażania stanów emocjonalnych
· Potrafi wzbudzać pozytywną samoocenę i wiarę we własne możliwości.
· Poznaje pozytywne wzorce zachowań w sytuacjach trudnych
· Uświadamia sobie, że każdy ma prawo do popełniania błędów, szczególnie podczas nabywania nowych umiejętności
· Rozwija sposób myślenia przyczynowo-skutkowego w celu przewidywania skutków własnych działań
· Zna źródła własnych lęków oraz kształtuje aktywną postawę w celu ich przezwyciężania i niwelowania.
· Buduje uczucie zaufania i bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej.
· Ustala ciężar przedmiotów.
· Doskonali orientację w przestrzeni.
Powietrze – niewidzialny żywioł
Dziecko:
Poznaje właściwości powietrza oraz wzbogaca słownictwo służące ich określaniu.
Podejmuje próby stawiania hipotez i wyciągania wniosków z badanych
i obserwowanych zjawisk.
Doskonali analizę i syntezę głoskową.
Poznaje znaczenie i sposoby wykorzystywania właściwości powietrza przez człowieka.
Poznaje instrumenty muzyczne dęte oraz ich brzmienie.
Wykonuje improwizacje ruchowo-taneczne do muzyki, ilustrując jej treść, nastrój
i tempo.
Poznaje różne stany skupienia podczas zabaw badawczych.