I. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele…
Zapoznamy się z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
Utrwalimy nazwy drzew, na których rosną owoce.
Porozmawiamy o kolorach i kształtach owoców, porównamy smaki.
Poznamy różne sposoby przechowywania i spożywania owoców.
II. Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości, zachęcanie dzieci do samodzielnego działania i tworzenia;
Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem.
III. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
Zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody,
Poznamy różnorodność kształtów i kolorów liści, bogactwo owoców parkowych i leśnych.
Stworzymy okazje do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznych
Zapoznamy się z zabawami sprzyjającymi rozwijaniu umiejętności porównywania;
IV. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
Poznamy wybranych mieszkańców lasu i ich jesienne zwyczaje.
Uświadomimy sobie jak należy zachowywać się w lesie, gdy spotkamy się z dzikimi zwierzętami.
„Leśne kapelusze” porozmawiamy i oglądniemy obrazki przedstawiające grzyby.
Zadbamy o rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.