Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad
- Każdy ma swój dom
– wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
– wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
– kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
– zdobywanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunku ruchu przedmiotów (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)–kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
– rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków
- Gdzie jest mój dom, gdzie jest moje przedszkole
– wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała
– motywowanie do czynnego brania udziału w zajęciach
– kształtowanie poczucia przynależności narodowej
– klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu i koloru
– doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
- Kiedy babcia była mała
– rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
– wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
– akceptowanie i przestrzeganie ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
– rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat
– rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków
– rozwijanie percepcji wzrokowej
- Czy to prawda, czy to bajka?
– rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
– nabywanie umiejętności współdziałania w zabawie
– wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
– rozwijanie wyobraźni i myślenia
– kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
– doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci –
– rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi y rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej