I Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy:
Stworzymy okazje do czynienia dobrych uczynków.
Utrwalimy ważne „trzy magiczne słowa”
Zwrócimy baczniejszą uwagę na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości wobec kolegów i koleżanek
Podejmiemy działania wymagające współpracy i współdziałania w grupie.
II Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje:
Jak powstaje wiatr ?- Rozbudzimy ciekawość i dociekliwość badawczą.
Zbudujemy proste konstrukcje latające.
Skonstruujemy instrument wydających dźwięki, dęty.
Wzbogacimy czynny słownik dzieci.
III Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga:
Jaka dziś pogoda? – zrozumiemy potrzebę ubierania się stosownie do pogody.
Pada deszczyk czy deszcz? będziemy badaczami zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
Suche – mokre wzbogacimy wiedzę w trakcie doświadczeń twórczych.
IV Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy:
Oswoimy strach przed nieznanym i własną wybujałą wyobraźnią.
Rozwiniemy umiejętności matematyczne w konstruowaniu gier planszowych
Poznamy zwierzęta prowadzące nocny tryb życia.
Nabierzemy pewności w wypowiadaniu własnego zdania, w rozmowie na określony temat.