I Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany
Dzieci z całego świata – poznamy dzieci z innych stron świata.
Rozwiniemy zainteresowanie literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań.
Przyjaciele- będziemy próbować odpowiedzieć na pytania: Co to jest przyjaźń? Kim jest przyjaciel?
Wyzwolimy ekspresje i rozwiniemy sprawność ruchową przez zabawy i ćwiczenia organizowane.
II Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
W dzikiej dżungli – poznamy, jak wygląda dżungla, czym się różni od lasu, łąki, pola.
Ogród zoologiczny – przyswoimy pojęcie „ogród zoologiczny” oraz celowości jego tworzenia.
Stworzymy okazję do klasyfikowania zwierząt według wielkości i długości ciała.
III Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
W co się spakujemy? dowiemy się w co należy spakować rzeczy, wyruszając w podróż.
W góry, czy nad morze, a może nad jezioro rozwiniemy wiedzę o różnych typach krajobrazów.
Stworzymy sytuacje do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań.
Rozwiniemy sposób myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji.
IV Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
Powtórzymy i utrwalimy zasady gwarantujące bezpieczeństwo w przedszkolu i na wakacjach.
Omówimy zasady obowiązujące w ogrodzie przedszkolnym. i zasad tam obowiązujących.
Rozszerzymy wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa podczas zabaw nad morzem, jeziorem czy górach.
Rozwiniemy umiejętności ruchowe, motoryczne przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.